alf aug03

Alf Jørgensen fylder 70 år den 8. juni 2021.

Alf er om nogen indbegrebet af Aarsballe - siger man Aarsballe Boldklub, siger man også Alf Jørgensen og omvendt.

Alf har altid boet i Aarsballe og på Sdr. Lyngvej, og den største omvæltning skete for mange år siden, da han og hans hustru Lone flyttede 2 numre ned af Sdr. Lyngvej fra hans forældres bolig til den bolig, hvor de stadig bor.

Alf har som sin far - Gunnar ”Mik” Jørgensen - altid været en stor del af Aarsballe Boldklub. Alf har dog ikke som sin far været fællesformand for AAB, men det kan nås endnu.

Han blev valgt ind i AAB`s bestyrelse som 18-årig og har siddet der lige siden, både i bestyrelsen eller i kraft af sin funktion som fodboldformand, kioskbestyrer eller som sekretær. Alf har også for mange år siden været kasserer i klubben, og han har været redaktør for AAB`s klubblad og sørger stadig for klubbens hjemmeside er ajour.

Alf har i alle årene været den person, der sørgede for holdsammensætningen til fodboldkampe. En funktion som mange gerne vil være fritaget for, da det ofte afstedkommer sene afbud, udeblivelser mm. Det kan være meget stressende, men det har Alf altid taget i stiv arm.
Alf blev i 2019 tildelt DBUs Guldnål - som første AABer.

Alf og hans hustru Lone har i mange år været bestyrer i Aarsballe Medborgerhus eller klubhuset, som vi stadig kalder det, og de har også passet kiosken.

I over 60 år vaskede Alf`s mor Ruth trøjer for klubbens fodboldspillere, og ingen var i tvivl om, hvor der blev vasket trøjer, da der altid hængte hvide trøjer rundt om huset på Sdr. Lyngvej. Trøjevasken er gået i arv til Alfs kone Lone, som i dag vasker trøjerne - hvis hun ellers ikke sætter Alf til det.

Alf har i alle årene været en fast bestanddel af de arrangementer, der skaffede økonomiske midler til AAB, og her tænkes bl.a. på AAB Firmacup og det traditionsrige loppemarked, som slutter sidste gang den 7. august 2021, hvis vi ellers får lov til det af hensyn til Corona pandemien.

I over 50 år har Alf også lavet scrapbøger med udklip om Aarsballe Boldklub, kampe mm. - bøger, som kan ses i klubhuset. Optælling af antal spillede kampe for hver enkelt spiller har han også klaret.

Alf har også spillet 745 fodboldkampe, som senior i AAB - en rekord, som det bliver meget svært at slå. Alf spiller stadig fodbold, men i dag sker det dog i Aakirkeby sammen med jævnaldrene spillere.

Alf og Lone var i mange år været de eneste dagplejere i Aarsballe, hvor især deres have var indrettet som legeplads for børnene. Mange af områdets børn har haft deres første opvækst hos Alf og Lone.

Tillykke med fødselsdagen.

Finn-Erik Pedersen, Kasserer i Aarsballe Boldklub