Aarsballe Boldklub

En gang AAB, altid AAB

Tillykke

10. Maj 2018

Tom Jørgensen fylder 50 år - Tom er fast medhjælper ved loppemarkedet og når vi har brug for hjælp til at tromle banen eller andre ting der kræver maskinkraft
28. dec. 2018
Gitte Mortensen fylder 60 år - Gitte er fast sælger ved loppemarked og tidligere...

Mere

Kommende Begivenheder

Ingen begivenheder

Login

kopi PXL 20260608 165250392

Bornholms Tidende

Holger Larsen Journalist 8. JUN • 15:30

'Det er mange år siden, jeg har haft det så godt'

Lone og Alf Jørgensen var begge dagplejere i deres arbejdsliv, og de har boet sammen i Aarsballe, siden de mødtes på et loppemarked i byen i 1973. I 2025 flyttede de til Tejn.

Alf Jørgensens engagement i Aarsballe er intakt, selv om han og hustruen er flyttet til nordlandet.

– Vi har det kanon heroppe på nordlandet, hvor der er mange fine turmuligheder, og hver dag er vi ude at gå. Vi spiser dog gerne hjemme på terrassen, for vi føler, at vi bor i sommerhus med en fantastisk havudsigt.

Det siger Alf Jørgensen, der i mandag 8. juni fylder 75 år.

Det er godt et år siden, at Lone og Alf Jørgensen flyttede fra Sdr. Lyngvej i Aarsballe til Kildesgårdsvej i Tejn. Parret har ellers i mange år været uløseligt forbundet med et stort engagement i stort set alt, hvad der sker i Aarsballe – i boldklubben og borgerforeningen. Sådan er det fortsat, understreger fødselaren.

Alf Jørgensen er stadigvæk fodboldformand i Aarsballe. Han har imidlertid ikke noget hold at være leder for, da det seneste forsøg på at etablere et hold lukkede ned sidste år.

– Vi er med til at passe medborgerhuset. Det gør vi sammen med borgerforeningen, hvor Lone er med i bestyrelsen, så vi kommer der meget, siger Alf Jørgensen og glæder sig over den renovering, medborgerhuset har gennemgået i forbindelse med 4-Kløver-Klyngens projekt.

Dårligt hjerte

Alf Jørgensen fik for 19 år siden konstateret dårligt hjerte:

– Så det er godt, at jeg stadig er her, og det er mange år siden, at jeg har haft det så godt som nu. Jeg fik en ny hjerteklap for godt et år siden. Det har hjulpet rigtig meget. Jeg kan stadig spille fodbold to gange om ugen i Aakirkeby, på holdet "fodbold for sjov", som blev startet af Diabetikerforeningen og Hjerteforeningen. I dag kan alle over 60 år være med. Vi er 10-12 stykker hver gang. Det er rigtig fint.

– Hjertet pumper normalt 60 procent af blodet ud hvert slag. Mit hjerte var, da jeg havde det værst, nede på 10 procent. Nu er jeg kommet op på 30 procent. Det er stadig kun på halv kraft. Det må jeg indrette mig efter og tage de pauser, der er brug for. Men jeg kan løbe fire kilometer, når vi spiller fodbold, og det er jeg godt tilfreds med, siger Alf Jørgensen.

Der er således meget at fejre for Lone og Alf Jørgensen. Det har de gjort i de seneste dage sammen med familie og venner, og senere på sommeren går fødselsdagsrejsen til Østrig